به بزرگترين گالري عکس اتوبوس در ايران خوش آمدید * * اینک پر بازدید ترین سایت اتوبوسی ایران و لینک اول بزرگترین موتور جستجوگر دنیا (گوگل) افنخار ماست * براي اطلاع از آخرين اخبار ، اطلاعات وتصاوير گالري عکس اتوبوس در ايران لطفادرخبرنامه ي سايت عضو شويد(ارسال جديد ترين عکسها و مطالب دنياي اتوبوس به ايميل شما) (ثبت نام:ستون سمت راست) * دوستاني که عکس و مطالب مرتبط با موضوع وبسايت گالري عکس اتوبوس در ايران دارند مي توانندآنها رااز طريق ايميل براي ما ارسال کنند تا پس از تاييد آنهارا با نام شما و ذکر منبع در سايت قرار دهيم. * در زمينه اتوبوس و ماشين سنگين هر سوالي داريد ميتوانيد ازطريق پلهاي ذکر شده درپروفايل باما ارتباط برقرارکنيد. * براي دستيابي به تمام موضوعات ، مطالب وتصاوير موجود، به آرشيو مطالب در ستون چپ مراجعه نماييد.. * شرايط تبادل لينک باما:چنانچه بازديد روزانه ي شمابالاي هزار مي باشد ابتدا ما را لينک نماييد سپس کامنت بگذاريد تاپس از تاييد شمارالينک کنيم. * توجه :استفاده از تصاوير و مطالب فقط با ذکر منبع بلامانع است.. * لطفا ما را در هرچه بهتر شدن اين وبسايت با دادن نظراتتون ياري نماييد.با تشکر -مدير گالري عکس اتوبوس در ايران :سينا برادران *
گالری عکس اتوبوس در ایران scaniavolvo.ir - مشخصات فنی برخی از اتوبوسها : گالری عکس اتوبوس در ایران scaniavolvo.ir
گالری عکس اتوبوس در ایران scaniavolvo.ir
منوي سايت
صفحه نخست پست الکترونيک آرشيو کل مطالب بیوگرافی وعکس مدیر سایت سینا برادران/فیس بوک
آخرین مطالب
ترمینال بیهقی(آرژانتین)-تهران تور مجازی داخل اتوبوس ترمینال جنوب-تهران اسکانیامارال سه محور-ال ایکس: دوربین اتوبوسی شما 2 اتوبوس درسا-اسکانیا-2 اتوبوس درسا-اسکانیا-1 اتوبوس ایرن در فرانسه -پاریس: اتوبوس های ایران در ترکیه: اسکانیا-ولوو-نقاشی:
موضوعات سایت
اتوبوس اسکانیااتوبوس ولوواتوبوس ماناتوبوس مرسدس بنزاتوبوس های وی آی پیدوربین های اتوبوسیفنی و معرفی اتوبوس هاپایانه - ترمینال هاگلچینکاپیتاچاخبار مرتبط
مشخصات فنی برخی از اتوبوسها :

-جدیدترین سیستم تعویز دنده:

ـمعرفی اتوبوس بین شهری عقاب-اسکانیا  مدل ۴۲۱۴ مارال  (LX) سه محور:

-معرفی اتوبوس بین شهری عقاب-اسکانیا مدل ۴۲۱۲ مارال دو محور:

-معرفی اتوبوس بین شهری عقاب- اسکانیا -۴۲۱۲-c12:

-معرفی اتوبوس بین شهری ولوو B9 –vip 9700:

---------------------------------------------

-جدیدترین سیستم تعویض دنده :

 

اپتی کروز اصطلاحاً به تکنولوژي شرکت اسکانیا برای تعویض دنده بدون نیاز به کلاچ در هنگامی که گیربکس در حالت دستی است، گفته می شود. در گیربکس قبلی لیور دنده در کنار صندلی راننده قرار می گرفت مانند شکل روبرو .

                              

 اما در گیربکس های جدید لیور دنده و ریتاردر به صورت یک مجموعه در زیر فرمان نصب شده اند.

    

 به طوری که این تکنولوژی تعویض دنده در حال حاظر بر روی محصولات

 عقاب افشان که شامل مارال اسکانیا دو محور و سه محور می باشد  نصب شده است.

            

 

1- چهار حالت انتخاب کنترل دنده :

 R = دنده عقب  Reverse

  N  =  خلاص Neutral

 D= حرکت به جلو  Drive                      

  H  = رانندگی در سربالایی Upward slope

 

2-     ترمز موتور (ریتاردر)   Retarder braking

 

3- A/M : حالت انتخاب برای تعویض دنده به صورت اتوماتیک  و دستی در صورتی که در حالت A باشد گیربکس به صورت اتوماتیک دنده ها رو عوض می کند در حالت  M  تعویض دنده به عهده راننده یعنی به صورت دستی عوض می شود .

4- تعویض دنده : همان طور که در تصویر مشاهده می کنید دو علامت مثبت و منفی نشان داده شده که در صورت کشیدن دسته یا لیور دنده به سمت بالا دنده افزایش می یابد و در صورت فشار دادن ایور دنده به سمت پایین دنده کاهش پیدا می کند

(دنده معکوس)

5- این دکمه در زیر لیور دنده قرار دارد که برای کنترل حالت ریتاردر Retarder می باشد به این صورت که در صورتی که این کلید در وضعیت 0 قرار داشته باشد عملکرد ریتاردر Retarder  فقط با پایین کشیدن لیور دنده عمل خواهد کرد اما در صورت قرار داشتن کلید در وضعیت 1 عملکرد ریتاردر Retarder هم به وسیله پدال ترمز و هم به وسیله لیور دنده عمل خواهد کرد

                          

 

 

-معرفی اتوبوس بین شهری عقاب اسکانیا


مدل
 ۴۲۱4 مارال (LX) سه محور  

تک رنگ

 

شاسی
  • اسکانیا مدل      K420 IB6 x2*4NB
  • کلیه تجهیزات مطابق با شاسی­های EURO 4 اسکانیا می باشد.
موتور
  • نوع : DC-1206 Scania
  • تعداد سیلندر : ٦ سیلندر 
  • قدرت : ٤٢٠ اسب بخار ( KW   ٣٠٩ ) در ١٩٠٠ دور بر دقیقه
  • حجم موتور : ١٢٠٠٠  سی سی
  • حداکثرگشتاور : ٢٠٠٠  نیوتن متر در  ١١٠٠ تا ١٣٠٠ دور بر دقیقه
  • مجهز به اینتر کولر، توربو شارژ و خنک کن گازوئیل
  • مطابق با استاندارد آلایندگی محیط زیست  EURO 3
  • وضعیت قرارگیری : به صورت خطی و ایستاده در امتداد شاسی
  • مجهز به حفاظ محکم و قوی انتهای شاسی و زیر موتور جهت محافظت
  •  -در برابر تصادفات احتمالی
  • علاوه بر فیلتر روغن قابل تعویض، دارای فیلتر آسیابی گریز از مرکز قابل
  • - شستشو نیز می باشد .

گیربکس
    • GR 875 R Scania ، ٨ دنده جلو ، مجهز به سیستم تعویض دنده اپتی
    • - کروز با امکان تعویض دنده بصورت دستی و  اتوماتیک.
    • مجهز به رادیاتور خنک کن روغن
    • مجهز به ریتاردر هیدرولیکی اسکانیا به همراه سیستم خنک کننده آبی
    • مجهز به سیستم اخطار در هنگامی که بار بیش از حد به سیستم کلاچ
    • - وارد شود.
    • مجهز به سیستم محدود کننده سرعت( Cruise control ) (یعنی بدون
    • - دخالت راننده امکان رانندگی با یک سرعت خاص درهر وضعیت جاده
    • -وجود دارد.)
سیستم خنک کاری:
    • سیستم خنک کاری مدار بسته با مخزن انبساطی و فن هیدرولیک
    • - اتوماتیک
سیستم تعلیق:  
    • محور جلو: دارای دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد
    • -کمک فنر
    • محور دوم : چهار عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و چهار عدد
    • - کمک فنر
    • محور سوم : دو عدد بالشتک هوای فشرده ( خمره ای باد ) و دو عدد
    • - کمک فنر
    • نسبت تبدیل دیفرانسیل  ١ : ٠٧/٣

 

مکان راننده:
  • فرمان هیدرولیک و سیستم تنظیم ارتفاع و زاویه غربیلک فرمان ( تلسکوپی )به
  • - صورت پنوماتیک
  • جهت راحتی راننده و ارگونومی مناسب ، پدال­ها  بر روی پایه فرمان نصب شده اند 
  • تاخوگراف و صفحه آمپر دیجیتال
  • سیستم کنترل سرعت ( Cruise control .)
  • جهت راحتی راننده لیور تعویض دنده و لیور ریتاردر به صورت یک مجموعه بر روی
  • - فرمان نصب شده اند
  • سیستم عیب یاب الکترونیکی
  • صندلی راننده پنوماتیکی  

 

سیستم تنظیم ارتفاع:  
    •  سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی
    •  قابلیت تنظیم ارتفاع اتوبوس نسبت به سطح جاده به صورت دستی بنا بر
    • - شرایط جاده (جهت افزایش ضریب ایمنی، وقتی سرعت از ٤٠ کیلومتر
    • - در ساعت تجاوز کند ارتفاع اتوبوس از سطح جاده به حالت نرمال برمی­گردد )
    •   قابلیت تعریف تنظیم ارتفاع بر اساس دو سرعت دیگر مطابق درخواست 
    • - مشتری  وجود دارد
سیستم ترمز:
    • ترمز پنوماتیک برای چرخ های جلو و عقب با سیستم دیسکی (دارای مخزن باد
    • - جداگانه)
    • ترمز EBS  (سیستم ترمز الکترونیک)  و ترمزABS (ضد قفل)
    • ترمز موتور (ترمز اگزوز)
    • سیستم ضد لغزش ( TC )
سیستم برق:
    • دو عدد دینام ١٥٠ آمپر ٢٤ ولت
    • دو عدد باطری ١٢ ولت ٢٢٥ آمپر ساعت
مشخصات چرخ ها:
  • لاستیک میشلن به ابعاد ٥/٢٢ R ٨٠/٣١٥

 

عایق صدا و حرارت:
    •   قسمت محفظه موتور بطور کامل در برابر حرارت و صدای موتور و گیربکس
    • -عایق بندی شده است
    • سقف و دیواره ها نسبت به بیرون به طور کامل عایق بندی شده اند تا
    • -کمترین تبادل حرارت با بیرون صورت گیرد. .ضمنا" شیشه ها نیز به
    • -صورت دو جداره بوده تا عایق خوبی برای صدا و حرارت باشند
  • ظرفیت مسافر در چهار کلاس:
    • معمولی ١+١+٥٤ نفر
    • VIP معمولی ١+١+٣٥ نفر( امکان چیدمان تا ١+١+٤٠ نفر به صورت تک و
    • -جفت و جود دارد. )
    • VIP خاص ١+١+٢٨ نفربا زیر پایی (Leg rest )
    • VIP خاص ١+١+٢٦ نفربا زیر پایی (Leg rest ) و سرویس بهداشتی

 ( همچنین امکان چیدمان صندلی مطابق نظر مشتری وجود دارد. )

    • نوع صندلی:  Esteban / Kiel
    • طول کلی: ١٤١٨٥ میلی متر
    • عرض کلی: ٢۵۵٠ میلی متر
    • ارتفاع کلی: ٣٨٦٠ میلی متر  با احتساب کولر
    • فاصله محور جلو تا سپر جلو : ٢٨٠٠ میلی متر
    • فاصله محور عقب تا سپر عقب : ٤٥٨٥میلی متر
    • کمترین شعاع دوران اتوبوس :١١٤٠٠ میلی متر
    • حداکثر وزن بر محور جلو : ٧۵٠٠ کیلو گرم
    • حداکثر وزن بر محور دوم و سوم : ١٧٥٠٠ کیلو گرم
    • ظرفیت جعبه های بار : حدود ٥/١٠  متر مکعب
    • ظرفیت باک: ٧۵٠ لیتر
    • اتاق استراحت راننده به ظرفیت ١/٢ متر مکعب،  مجهز به کولر، بخاری ،آیفون
    • - جهت ارتباط با راننده و سیستم جداگانه صوتی و تصویری

 

ساختار اتاق:
  • طراحی مطابق با استاندارد R٦٦
  • استفاده از سقف یکپارچه فایبر گلاس برای جلوگیری از خوردگی و نیز عایق بندی
  • -بهتر سقف
  • ساختار(سازه)  فلزی مستحکم و تقویت شده از جنس فولاد مخصوص
  • کلیه جوشهای سازه با دستگاه میگ و مگ صورت گرفته واز کیفیت بالایی
  • - برخورداراست
  • بدنه اتوبوس با ورق­های فولادی پوشیده شده است و برای حفاظت در
  • -مقابل خوردگی تمام سازه اتوبوس با استفاده از رنگ های اپوکسی
  • - پوشش داده می­شود. قسمت زیر اتوبوس که در معرض آب می­باشد
  • -با لایه ضخیمی از دینیترول پوشانیده می­شود که به دلیل حالت ژله ای،
  • - در زیر بدنه لایه محافظ بسیار خوبی برای­جلوگیری ازخوردگی و زنگ
  • -زدگی­اتاق­ به وجود     می آورد

 

 

 

 

-معرفی اتوبوس بین شهری عقاب – اسکانیا


مدل
 ۴۲۱۲ مارال دو محور  

شاسی
  • اسکانیا مدل      K420 IB6 x2*4NB
  • کلیه تجهیزات مطابق با شاسی­های EURO 4 اسکانیا می باشد.
موتور
  • نوع : DC-1206 Scania
  • تعداد سیلندر : ٦ سیلندر 
  • قدرت : ٤٢٠ اسب بخار(KW ٣٠٩) در ١٩٠٠ دور در دقیقه
  • حجم موتور : ۱۱۷۰۰  سی سی
  • حداکثر گشتاور :  ٢٠٠٠  نیوتن متر در  ١١٠٠ تا ١٣٠٠  دور بر دقیقه
  • مجهز به اینتر کولر، توربو شارژ و خنک کن گازوئیل
  • مطابق با استاندارد آلایندگی محیط زیست   EURO 3
  • وضعیت قرارگیری : به صورت خطی و ایستاده در امتداد شاسی
  • مجهز به حفاظ محکم و قوی انتهای شاسی و زیر موتور جهت محافظت
  • -در برابر تصادفات احتمالی
  • علاوه بر فیلتر روغن قابل تعویض، دارای فیلتر آسیابی گریز از مرکز قابل
  •  شستشو نیز می باشد  
گیربکس
    • GR 875 R Scania ، ٨دنده جلو ، مجهز به سیستم تعویض دنده اپتی
    • - کروز با امکان تعویض دنده بصورت دستی و اتوماتیک
    • مجهز به رادیاتور خنک کن روغن
    • مجهز به ریتاردر هیدرولیکی اسکانیا به همراه سیستم خنک کننده آبی
    • مجهز به سیستم اخطار در هنگامی که بار بیش از حد به سیستم
    • -کلاچ وارد شود
    • مجهز به سیستم محدود کننده سرعت( Cruise control )( یعنی بدون
    • -دخالت راننده امکان رانندگی با یک سرعت خاص در هر وضیعت جاده
    • -وجود دارد.)
سیستم خنک کاری:
  • سیستم خنک کاری مدار بسته با مخزن انبساطی و فن هیدرولیک اتوماتیک
سیستم تعلیق:  
  • محور جلو: دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر
  • محور عقب: چهار عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و چهار عدد کمک فنر
  • نسبت تبدیل دیفرانسیل  ١ : ٠٧/٣
سیستم تنظیم ارتفاع:  
  •  سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی
  •  قابلیت تنظیم ارتفاع اتوبوس نسبت به سطح جاده به صورت دستی بنا بر شرایط
  • - جاده (جهت افزایش ضریب ایمنی، وقتی سرعت از ٤٠ کیلومتر در ساعت تجاوز
  • -کند ارتفاع اتوبوس از سطح جاده به حالت نرمال برمی­گردد. )
  •   قابلیت تعریف تنظیم ارتفاع بر اساس دو سرعت دیگر مطابق درخواست  مشتری
  • -  وجود دارد.
سیستم ترمز:
    • ترمز پنوماتیک برای چرخ های جلو و عقب با سیستم کفشکی (دارای مخزن
    • - باد جداگانه)
    • ترمز EBS  (سیستم ترمز الکترونیک) و ترمز ABS ( ضد قفل )
    • ترمز موتور (ترمز اگزوز)
    • سیستم ضد لغزش ( TC )
سیستم برق:
    • دو عدد دینام ١٥٠ آمپر ٢٤ ولت
    • دو عدد باطری ١٢ ولت ٢٠٠ آمپر ساعت
مشخصات چرخ ها:
  • لاستیک میشلن به ابعاد ٥/٢٢ R ٨٠/٣١٥
مکان راننده:
  • فرمان هیدرولیک و سیستم تنظیم ارتفاع و زاویه غربیلک فرمان ( تلسکوپی )
  •  به صورت
  • - پنوماتیک
  • جهت راحتی راننده و ارگونومی مناسب ، پدال­ها بر روی پایه فرمان نصب
  • -شده اند.
  • تاخوگراف و صفحه آمپر دیجیتال
  • سیستم کنترل سرعت ( Cruise control .)
  • Emergency stop برای قطع سریع موتور در مواقع اضطراری
  • جهت راحتی راننده لیور تعویض دنده و لیور ریتاردر به صورت یک مجموعه
  • - بر روی فرمان نصب شده اند
  • سیستم عیب یاب الکترونیکی
  • صندلی راننده پنوماتیکی  ISRI
عایق صدا و حرارت:
  • قسمت محفظه موتور بطور کامل در برابر حرارت و صدای موتور و گیربکس
  • - عایق بندی شده است.
  • سقف و دیواره ها نسبت به بیرون به طور کامل عایق بندی شده اند تا کمترین
  • - تبادل حرارت با بیرون صورت گیرد. ضمنا" شیشه ها نیز به صورت دو جداره
  • -بوده تا عایق خوبی برای صدا و حرارت باشند.
  ابعاد و ظرفیت:
  • ظرفیت مسافر در سه کلاس:
    • معمولی ١+١+٤٤ نفر
    • VIP معمولی ١+١+٣٢ نفر
    • VIP خاص ١+١+٢۵ نفر با زیر پایی(Leg rest )

             ( همچنین امکان چیدمان صندلی مطابق نظر مشتری وجود دارد. )

    • نوع صندلی:  Esteban / Kiel
    • طول کلی: ١٢٥٨٠ میلی متر
    • عرض کلی: ٢۵۵٠ میلی متر
    • ارتفاع کلی: ٣٨٦٠ میلی متر  با احتساب کولر
    • فاصله محور جلو تا سپر  جلو : ٢٨٠٠ میلی متر
    • فاصله محور عقب تا سپر  عقب : ٣٤٨٠ میلی متر
    • کمترین شعاع دوران اتوبوس: ١١٤٠٠ میلی متر
    • حداکثر وزن بر محور جلو : ٧۵٠٠ کیلو گرم
    • حداکثر وزن بر محور عقب : ١٢٠٠٠ کیلو گرم
    • وزن کل بدون سرنشین و بار : حدود ١٤٠٠٠ کیلو گرم
    • حداکثر وزن کل با سرنشین و بار : ١٨٠٠٠ کیلوگرم
    • ظرفیت جعبه های بار : حدود ٨ متر مکعب
    • ظرفیت باک: ٧۵٠ لیتر
    • اتاق استراحت راننده به ظرفیت ١/٢ متر مکعب،  مجهز به کولر، بخاری ،آیفون
    • - جهت ارتباط با راننده و سیستم جداگانه صوتی
ساختار اتاق:
  • استفاده از سقف یکپارچه فایبر گلاس برای جلوگیری از خوردگی و نیز
  • - عایق بندی
  • -بهتر سقف
  • ساختار(سازه) فلزی مستحکم و تقویت شده از جنس فولاد مخصوص
  • کلیه جوشهای سازه با دستگاه میگ و مگ صورت گرفته و از کیفیت بالایی
  • - برخوردار است.
  • بدنه اتوبوس با ورق­های فولادی پوشیده شده است و برای حفاظت در مقابل
  • - خوردگی تمام سازه اتوبوس با استفاده از رنگ های اپوکسی پوشش داده
  • -می­شود. قسمت زیر اتوبوس که در معرض آب می­باشد با لایه ضخیمی از
  • -دینیترول پوشانیده می­شود که به دلیل حالت ژله ای، در زیر بدنه لایه محافظ
  • - بسیار خوبی برای­جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی ­اتاق­ به وجود می آورد.
سیستم تهویه مطبوع:
  • جهت افزایش رفاه حال مسافران و راننده در مناطق گرمسیر و سر دسیر،
  • - اتوبوس های مارال به سامانه پیشرفتهسرمایش و گرمایش مجهز شده اند.
  • - این سامانه تهویه مطبوع دارای قابلیت سرمایش ٧/٤٥ کیلو وات و گرمایش
  • -٧٣ کیلو وات می باشد.
  • این سامانه  از کولر پر قدرت مدل Konvekta با ظرفیت سرمایش ٣٥ کیلو وات
  • - و دبی باد خروجی٨٤٠٠ متر مکعب  در ساعت بهره می برد که در حال حاضر
  • - از موفق ترین سامانه های سرمایش در دنیاست. همچنین سامانه سرمایش
  • - مخصوص راننده (Frontbox ) با ظرفیت سرمایش ٧ کیلو وات و دبی باد ١٠٠٠
  • -متر مکعب در ساعت، محیطی مطلوب را برای راننده ایجاد می نماید. کابین
  • - استراحت راننده نیز مجهز به سامانه سرمایش مخصوص با ظرفیت سرمایش
  • - ٧/٣  کیلو وات می باشد.
  •  در سامانه گرمایش اتوبوس های  مارال، بخاری درجا ساخت شرکت Spheros  مدل
  • -Thrmo ٣٠٠  با ظرفیت حرارتی ٣٠ کیلو وات و مصرف سوخت ٣/٣ لیتر در ساعت،
  • - دمای آب ٨٥ درجه سانتیگراد را تامین می کند. این سامانه از بخاری سقفی با ظرفیت گرمایش ٤٨ کیلو وات و دبی باد ٨٤٠٠ متر مکعب در ساعت و بخاری راننده به ظرفیت گرمایش ٩ کیلو وات و
  • - دبی باد ١٠٠٠ متر مکعب و سامانه گرمایش مخصوص محیط استراحت راننده
  • - با ظرفیت گرمایش ٣ کیلو وات و کنوکتور به ظرفیت گرمایش ١٣کیلو وات جهت
  • - ایجاد محیطی مطلوب  در اتوبوس سود می برد.
سیستم صوتی تصویری وامکانات ویژه:
  • دو دستگاه مانیتور LCD   به ابعاد ٢٠ و ١٧ اینچ
  • یک دستگاه DVD Player
  • یک دستگاه آمپلی فایر مجهز به میکروفون برای ارتباط با مسافرین داخل و
  • - بلندگوی
  • - خارجی جهت اعلام حرکت به مسافرین خارج از اتوبوس
  • یک عدد تابلوی دیجیتالی برای اعلام مسیر در جلو
  • دو عدد تابلوی دیجیتالی پیام نما در داخل و یک عدد ساعت دیجیتالی و
  • -دماسنج برای نمایش دمای داخل و خارج اتوبوس
  • یک عدد تابلو خطر دیجیتالی در عقب
  • یخچال و قهوه جوش
  • سیستم ایمنی برای دربهای بادی که در صورت قرار گرفتن مسافر بین آن،
  • -دربها به صورت اتوماتیک باز می­شوند.
  • سیستم اعلام حریق(هشدار برای حریق)
  • سپر جلو به صورت باز شو برای دسترسی راحت تر به بوکسل بند

  • مانیتور رنگی با قابلیت دو ورودی برای دوربین دنده عقب و دوربین بالای رکاب
  • - عقب
  • - به منظور کنترل محدوده درب و رکاب و عقب اتوبوس توسط راننده با اولویت
  • - دنده عقب

    • شیشه های جانبی و عقب خم دوجداره نوع سکوریت 
    • دو عدد آینه بغل برقی و قابل تنظیم از داخل و مجهز به گرمکن مدل Mekra
    • بوق دنده عقب
    • شیشه بالا بر برقی برای راننده
    • چراغ های اصلی و فرعی برای مطالعه، زنگ مهماندار و چراغ قرمز خواب در داخل اتوبوس
    • چراغ پله های ورودی و خروجی دو حالته
    • چراغ های نشانگر مربوط به باز و بسته شدن درب ها
    • پرده برای شیشه های جانبی و عقب
    • چکش اضطراری جهت شکستن شیشه های جانبی در مواقع اضطراری
    • آفتابگیر برقی برای شیشه جلو
    • درب های جعبه بار جدید که تنها با یک کلید باز و بسته می شوند و مجهز به چراغ راهنما
    • - هستند.
 تجهیزات اضافی
  • قابلیت نصب سرویس بهداشتی بر روی اتوبوس وجود دارد.

 

-معرفی و مشخصات فنی اتوبوس اسکانیا -۴۲۱۲-c12-

 

شاسی

·         اسکانیا مدل      K420 IB4x2NB

·         کلیه تجهیزات مطابق با شاسی­های EURO 4 اسکانیا می باشد.

موتور

·         نوع :    DC-1206 Scania

·         تعداد سیلندر : ٦ سیلندر 

·         قدرت : ٤٢٠ اسب بخار در ١٩٠٠ دور بر دقیقه

·         حجم موتور : ۱۱۷۰۰  سی سی

·         حداکثرگشتاور : ٢٠٠٠  نیوتن متر در  ١١٠٠ تا ١٣٠٠ دور بر دقیقه

·         مجهز به اینتر کولر، توربو شارژ و خنک کن گازوئیل

·         مطابق با استاندارد آلایندگی محیط زیست  EURO 3

·         وضعیت قرارگیری : به صورت خطی و ایستاده در امتداد شاسی

·         مجهز به حفاظ محکم و قوی انتهای شاسی و زیر موتور جهت محافظت در برابر تصادفات احتمالی

·         علاوه بر فیلتر روغن قابل تعویض، دارای فیلتر آسیابی گریز از مرکز قابل شستشو نیز می باشد .

گیربکس

·         GR 875 R Scania ،٨ دنده جلو ، مجهز به سیستم تعویض دنده اپتی کروز با امکان تعویض دنده بصورت دستی و  اتوماتیک

·         مجهز به رادیاتور خنک کن روغن

·         مجهز به ریتاردر هیدرولیکی اسکانیا به همراه سیستم خنک کننده آبی

·         مجهز به سیستم اخطار در هنگامی که بار بیش از حد به سیستم کلاچ وارد شود.

·         مجهز به سیستم محدود کننده سرعت(  Cruise control ) (یعنی بدون دخالت راننده امکان رانندگی با یک سرعت خاص درهر وضعیت جاده وجود دارد.)

سیستم خنک کاری:

o        سیستم خنک کاری مدار بسته با مخزن انبساطی و فن هیدرولیک اتوماتیک

سیستم تعلیق:  

o        محور جلو: دارای دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر

o        محور عقب: چهار عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و چهار عدد کمک فنر

o        نسبت تبدیل دیفرانسیل  ١ : ٠٧/٣

سیستم تنظیم ارتفاع:  

·          سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی

·          قابلیت تنظیم ارتفاع اتوبوس نسبت به سطح جاده به صورت دستی بنا بر شرایط جاده (جهت افزایش ضریب ایمنی، وقتی سرعت از ٤٠ کیلومتر در ساعت تجاوز کند ارتفاع اتوبوس از سطح جاده به حالت نرمال برمی­گردد. )

·           قابلیت تعریف تنظیم ارتفاع بر اساس دو سرعت دیگر مطابق درخواست  مشتری  وجود دارد .

سیستم ترمز:

·         ترمز پنوماتیک برای چرخ های جلو و عقب با سیستم کفشکی (دارای مخزن باد جداگانه)

·         ترمز EBS  (سیستم ترمز الکترونیک) و ترمز ABS ( ضد قفل )

·         ترمز موتور (ترمز اگزوز)

·         سیستم ضد لغزش ( TC )

سیستم برق:

·         دو عدد دینام ١٥٠ آمپر ٢٤ ولت

·         دو عدد باطری ١٢ ولت ٢٠٠ آمپر ساعت

مشخصات چرخ ها:

·         لاستیک میشلن به ابعاد ٥/٢٢ R ٨٠/٣١٥

مکان راننده:

·         فرمان هیدرولیک و سیستم تنظیم ارتفاع و زاویه غربیلک فرمان ( تلسکوپی )به صورت پنوماتیک

·         جهت راحتی راننده و ارگونومی مناسب ، پدال­ها  بر روی پایه فرمان نصب شده اند

·         تاخوگراف و صفحه آمپر دیجیتال

·         مجهز به سیستم کنترل سرعت ( Cruise control .)

·         Emergency stop برای قطع سریع موتور در مواقع اضطراری

·         جهت راحتی راننده لیور تعویض دنده و لیور ریتاردر به صورت یک مجموعه بر روی فرمان نصب شده اند .

·         سیستم عیب یاب الکترونیکی

·         صندلی راننده پنوماتیکی  ISRI

عایق صدا و حرارت:

·           قسمت محفظه موتور بطور کامل در برابر حرارت و صدای موتور و گیربکس عایق بندی شده است.

·         سقف و دیواره ها نسبت به بیرون به طور کامل عایق بندی شده اند تا کمترین تبادل حرارت با بیرون صورت گیرد. .ضمنا" شیشه ها نیز به صورت دو جداره بوده تا عایق خوبی برای صدا و حرارت باشند  .

  ابعاد و ظرفیت:

·         ظرفیت مسافر در سه کلاس:

o        معمولی ١+٢+٤٤ نفر

o        VIP معمولی ١+٢+٣٢ نفر

o        VIP خاص ١+١+٢۵ نفر

 

 ( همچنین امکان چیدمان صندلی مطابق نظر مشتری وجود دارد. )

 

·         نوع صندلی:  Esteban / Kiel

·         فاصله محورها : ٦٣٠٠ میلی متر

·         طول کلی: ١٢٤٣٠ میلی متر

·         عرض کلی: ٢۵۵٠ میلی متر

·         ارتفاع کلی: ٣٨٢٠ میلی متر  با احتساب کولر

·         حداکثر وزن بر محور جلو : ٧۵٠٠ کیلو گرم

·         حداکثر وزن بر محور عقب : ١٢٠٠٠ کیلو گرم

·         وزن کل بدون سرنشین و بار : حدود ١٤٠٠٠ کیلو گرم

·         حداکثر وزن کل  با سرنشین و بار :١٨٠٠٠ کیلوگرم

·         ظرفیت جعبه های بار : حدود ٨  متر مکعب

·         ظرفیت باک: ٧۵٠ لیتر

·         اتاق استراحت راننده به ظرفیت ٨/١ متر مکعب، مجهز به کولر، بخاری ،آیفون جهت ارتباط با راننده و سیستم جداگانه صوتی

ساختار اتاق:

o        ساختار(سازه)  فلزی مستحکم و تقویت شده از جنس فولاد مخصوص

o        کلیه جوشهای سازه با دستگاه میگ و مگ صورت گرفته واز کیفیت بالایی برخورداراست.

o        بدنه اتوبوس با ورق­های فولادی پوشیده شده است و برای حفاظت درمقابل خوردگی تمام سازه اتوبوس با استفاده از رنگ های اپوکسی پوشش داده   می شود. قسمت زیر اتوبوس که در معرض آب می­باشد با لایه ضخیمی از دینیترول پوشانیده می­شود که به دلیل حالت ژله ای، در زیر بدنه لایه محافظ بسیار خوبی برای ­جلوگیری ازخوردگی و زنگ زدگی­اتاق­ به وجود    می آورد.

سیستم تهویه مطبوع:

o        به منظور ایجاد محیطی مطبوع برای مسافران در مناطق گرمسیر و سردسیر ، اتوبوس های بین شهری  عقاب – اسکانیا مدل کلاسیک به پیشرفته ترین سامانه سرمایش و گرمایش مجهز شده اند.

o        این سامانه  از کولر پر قدرت مدل Konvekta با ظرفیت سرمایش ٣٥ کیلو وات و دبی باد خروجی٨٤٠٠ متر مکعب  در ساعت بهره می برد. همچنین کابین استراحت کابین استراحت راننده به سامانه سرمایش مخصوص با ظرفیت سرمایش ٨/١ کیلو وات مجهز است .

o         سامانه گرمایش اتوبوسهای بین شهری عقاب – اسکانیا مدل کلاسیک از بخاری سقفی با ظرفیت  گرمایش ٤٨ کیلو وات و دبی ٨٤٠٠ متر مکعب در ساعت و بخاری مخصوص راننده با ظرفیت گرمایش ١٣ کیلو وات و دبی باد ١٣٠٠ متر مکعب در ساعت و سامانه گرمایش مخصوص محیط استراحت راننده با ظرفیت گرمایش ٣ کیلو وات و کنوکتور به ظرفیت گرمایش ٣/١٢ کیلو وات جهت ایجاد محیطی مطبوع برای راننده و مسافران بهره می برد.

o         

 -معرفی اتوبوس بین شهری ولوو بي ۹

VIP 9700

ابعاد اتوبوس 

ارتفاع :  8/3 متر، طول :3/12 متر ،عرض:55/2 متر

شاسی و اتاق

  R9700 با شیشه های چسبی دو جداره با عایق بندی عالی دارای 3 برف پاک کن جلو و آینه های با کنترل برقی و هیتر ونقطه کور کم 

فضای توشه مسافر

حجم: 12/8 متر مکعب که حدود 2 متر مکعب فضای استراحت راننده می باشد.

موتور

 Volvo D9B Euro 5  با قدرت 380 اسب بخار(1740nm ) وشش سیلندر خطی دیزل، این موتور با استاندارد EURO 3 ,4 نیز قابل حصول می باشد.موتور مجهز به سیستم های توربو شارژ و اینتر کولر و سیستم کاهش گازهای گلخانه ای (SCR )می باشد.

گیربکس 

I-SHIFT با 12 دنده  و برنامه های قدرتی و اقتصادی با کنترل الکترونیکی و ریتاردر هیدرولیکی پرقدرت

مخزن سوخت

حجم: 800 لیترروی اکسل جلو با قابلیت سوخت گیری از هر دو سمت اتوبوس 

تعداد صندلی

اتوبوسVIP : دارای 25صندلی جادار با کمربندهای مخصوص واستراحت ساق پا   اتوبوس کلاسیک: 44 یا 46 صندلی

سیستم تعلیق

کیسه های هوا با کنترل الکترونیکی با عملیات استراحت زانویی و اکسل جلو بسیار محکم

سیستم ترمز

ترمزهای دیسکی ولوو با کنترل الکترونیکی (EBS ) با برنامه پایداری الکترونیکی منحصر به فرد ولوو(ESP ) وسیستم ترمز موتور ولوو (VEB ) کارکرد کاملا با هوای فشرده با لنت ترمز استاندارد سازگار با محیط زیست 

 وزن مجاز 

وزن مجاز محور جلو : 7500 کیلو گرم .وزن مجاز محور عقب : 12000 کیلو گرم       وزن مجاز کل سرنشین و بار حداکثر 19000 کیلوگرم 

سیستم تهویه مطبوع

کاملاً اتوماتیک و بسیار بادوام ، ساخت اروپا با کنترل مجزا برای فضای راننده و پنل اختصاصی مسافر

داشبورد و فضای راننده

جادار با عایق گیری صوتی کامل  وسطح ضد تشعشع نور دارای دکمه های کنترلی خوانا  وخوش دست با نور جذاب 

سیستم فرمان

هیدرولیک با قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در کلیه جهات (اونیورسال) با قفل پنوماتیک

سیستم برق

ولتاژ 24 (مولتی پلکس در شاسی) شامل دو باطری 12 ولت با ظرفیت 225* 2آمپر ساعت و دو آلترناتور با ظرفیت 110*2  آمپر

سیستم های ایمنی 

سیستم حفاظت از ماشینهای سواری در تصادف با اتوبوس (FUPS) ،  سیستم حفاظت از نیم تنه جلو اتوبوس در تصادفات  رخ به رخ (FIP) ، سیستم حفاظت از زانوی راننده در تصادفات (KIP)

اندازه لاستیک

تعداد 1+6 عدد تیوبلس :  5/22  * 315/80 

سایر تجهیزات اتوبوس

آبسردكن و يخچال،قهوه جوش ،تابلوي مسير ديجيتالي و معمولي ،تلويزيون ( 2عدد ) دستگاه DVD ،ساعت ديجيتالي همراه با دماسنج بيرون و داخل اتوبوس ،ميكروفن و آمپلي فاير ،پرده  برقي جلو ،مونيتور و دوربين دنده عقب ،زنگ هشدار دهنده دنده عقب ،مكانيزم هشداردهنده هنگام باز شدن درب  جعبه ها ،بوق بادي،پروژكتور مه شكن،چكش اضطراري داخل اتوبوس،بخاري راننده و بخاريهاي داخل سالن با قابليت پخش دما بصورت يكنواخت در كل اطاق اتوبوس ،جعبه كمكهاي اولي، گاوصندوق راننده اتوبوس ،بندگوي دستي،اتاق خواب راننده در زير كف اتوبوس بين اولين محور عقب و درب مسافري عقب..

(دوستان عزیزلطفا نظر دادن یادتون نره..)  
 

 

برچسبها: مشخصات فنی برخی از اتوبوسها, اسکانیا, مان, بنز, ولوو
نوشته شده در جمعه 1390/06/11ساعت 12:11 توسط سینا برادران |
درباره وبسايت

لینکدونی
پیوند ها
شركت اسكانيا-عقاب افشان شرکت رانیران -ولوو شركت اسكانيا شركت رنو-ماموت رسانه من ایران ترانزیت لینکها-دوستان